Incepand cu luna octombrie 2010, in cadrul proiectului “Imbunatatirea Managementului Universitar, a debutat seria sesiunilor de formare in management universitar, destinate managerilor din universitatile romanesti.
Astfel, timp de un an,
Centrele de Competenta in management universitar din intreaga tara vor gazdui periodic sesiuni de formare pe baza celor 15 module de formare in management universitar elaborate in cadrul proiectului de experti din mediul academic romanesc in colaborare cu specialisti din Marea Britanie.
Cele 15 module sunt structurate conform urmatoarelor teme: Servicii si suport pentru studenti, Managementul activitatilor tertiare, Managementul calitatii in invatamantul superior, Managementul resurselor si sustenabilitatea, Institutiile de invatamant superior ca organizatii - Managementul strategic, Managementul resurselor financiare in invatamantul superior, Guvernare institutionala, Managementul cercetarii, Managementul resurselor umane, Politici educationale, Standarde de integritate in invatamantul universitar, Marketing universitar, Internationalizare in invatamantul superior, Rolul societatii civile in mediul universitar, Comunicare in managementul universitar.
Sesiunile de formare vor fi sustinute de echipe de formatori cu o bogata experienta in domenii relevante pentru managementul universitar, constituite la nivel national, in vederea promovarii cooperarii interuniversitare si asigurarii realizarii unui schimb de experienta si de bune practici eficient.
Sesiunile de formare in management universitar se desfasoara in 3 etape principale, dupa cum urmeaza: livrarea propriu-zisa a continutului modulului (prezentari teoretice si exemple de bune practici/studii de caz), elaborarea de catre participanti a unui studiu de caz in conformitate cu tematica abordata si evaluarea. Persoanele care finalizeaza cu succes si acesta etapa, vor primi un certificat care sa ateste absolvirea modulului respectiv.